5 dôvodov prečo si porovnať poistenie auta

Vladimír Koppan   Publikované 16.01.2024 Rada| Poistenie

5 dôvodov prečo si porovnať poistenie auta

Poistenie auta. V prípade PZP ho musí mať uzatvorené každý majiteľ auta. Pri havarijnom poistení je situácia o niečo benevolentnejšia. Tak či onak je dobré pravidelne porovnávať ponuku poisťovní. Dôvody sú prosté - možnosť ušetriť, získať špeciálne benefity či lepšiu kvalitu služieb. Viac si povieme v článku nižšie

Medzi hlavné výhody plynúce z porovnávania poistenia auta patrí:

Finančná úspora

Portfólio poistení na auto (PZP aj havarijné) je skutočne bohaté. Na Slovensku pôsobí vyše desiatka poisťovní a samozrejme medzi sebou vedú tvrdý konkurenčný boj. Preto má každá z nich jeden alebo hneď viacero produktov súvisiacich s poistením auta. Cieľ je jednoduchý. Osloviť čo najviac zákazníkov. 

Tento stav nahráva práve majiteľom áut. Môžu si v tejto ponuke vyberať podľa svojich preferencií. Pri správnom porovnávaní je možné nájsť povinné zmluvné poistenie na auto s rozdielom ceny v rádovo desiatkach eur

Výška poistného by však nemala byť jediným kritériom pri výbere poistenia auta

Druhy pripoistenia

Pri porovnávaní poistenia vozidla môžete ľahko zistiť, že ponuka poisťovní môže byť veľmi odlišná. A to nie len čo sa týka ceny. Veľmi často sú súčasťou PZP aj havarijného poistenia doplnkové pripoistenia. 

Medzi základné pripoistenia patrí:

  • rozšírená asistencia – poskytuje napríklad technickú asistenciu pri nehode alebo krádeži
  • poistenie čelného skla – kryje poškodenie čelného skla haváriou, živelnou udalosťou a vandalizmom
  • odcudzenie – poistné plnenie zabezpečí znovunadobudnutie vozidla vo výšky všeobecnej hodnoty
  • úraz – kryje úraz vodiča poisťovaného auta pri dopravnej nehode alebo škodovej udalosti
  • živel – uplatňuje sa v prípade poškodenia alebo zničenia vozidla pri živelnej udalosti
  • stret so zverou – úhrada škody na vozidle, ktoré bolo poškodené či zničené v dôsledku stretu so zverou
  • pneumatiky – kryje poškodenia alebo zničenie pneumatík a diskov kolies spôsobného náhodným nárazom zapríčineného zlým stavom vozovky

Opäť však ide o priestor, kde sa dá šetriť. Niektoré pripoistenia totiž môžu byť už v základnom balíčku PZP za predom stanovenú cenu. Ak nie sú, musí si ich za príplatok zákazník zakúpiť. Tým sa samozrejme navyšuje výsledná suma. 

Často je preto výhodnejšie siahnuť po možno drahšom PZP s niektorými pripoisteniami v cene, než si ich pridávať do lacného povinného zmluvného poistenia. To isté platí aj v prípade havarijného poistenia.

Špeciálne zľavy a benefity

Poisťovne sa v rámci konkurenčného boja snažia lákať nových aj existujúcich klientov na rôzne zľavy a benefity. Môže ísť napríklad o vernostné zľavy pre stálych zákazníkov, prípadne tých, ktorí majú v danej poisťovni už nejakú poistku uzatvorenú. 

Ďalej sú veľmi populárne zľavy za bezškodový priebeh. Majiteľ vozidla, ktorý jazdí bez nehody resp. škodovej udalosti je pre poisťovňu ideálny zákazník. Preto si môže dovoliť dať mu zľavu navyše.

V ponuke poisťovní možno nájsť aj zľavu za zriadenie PZP online, prípadne za ročnú frekvenciu platenia poistenia. Pokiaľ si všetky zľavy narátate, môžete sa dostať k pomerne výraznej úspore peňazí. To však nezistíte bez toho, aby ste si porovnali ponuky jednotlivých poisťovní.

Kvalita služieb

Čo sa týka kvality služieb, nie všetky poisťovne sú rovnaké. To vám potvrdí prakticky každý zákazník. Niektoré poisťovne takpovediac hľadajú dôvody, prečo znížiť sumu, ktorú majú vyplatiť. Iné nemajú problém s krytím akejkoľvek zmluvne podloženej škody. V tomto prípade je dôležité teda porovnávať poistenie auta, ale aj samotné poisťovne

Treba sa zamerať najmä na skúsenosti klientov a ich recenzie konkrétnych poisťovní.

Zákaznícka podpora

Zákaznícka podpora je taktiež jeden z dôvodov, prečo sa zamerať na porovnanie PZP. V ideálnom prípade ju nikdy nebudete potrebovať. Avšak, ak dôjde k dopravnej nehode alebo škodovej udalosti, je dostupnosť a kvalita zákazníckej podpory kľúčová

Preto by ste mali taktiež klásť dôraz aj na tento zreteľ. Opäť budú dôležité najmä skúsenosti zákazníkov s konkrétnymi poisťovňami

author

Autor článku:

Vladimír Koppan

Profesionálnemu písaniu sa venuje vyše päť rokov. Za ten čas napísal stovky článkov na rôzne témy od financií, stavebníctva až po históriu.